رویدادها آرشیو خبر ها
از شمشير دامكلس رئـال تا آينده‌اي كه در دستان موراتـا است

از شمشير دامكلس رئـال تا آينده‌اي كه در دستان موراتـا است

ترافيك تهاجمي پولدارهاي مادريد، هديه سربسته اما پراميدي به نام آلوارو موراتا را در تابستان 2014 براي غول‌هاي توريني به همراه داشت. انتقالي دائمی اما با حق بازخرید و هزينه‌اي ۲۰ ميليون يورويي كه همه را كنجكاو رصد كردن بازي‌هاي اين دست پرورده آكادمي رئال مادريد كرد.

 

آلوارو موراتا از زماني كه مجوز حضور در تيم B رئال مادريد را در هفده سالگي به دست آورد، پله‌هاي ترقي را با سرعت هرچه تمام‌تر طي كرد و تنها در چهار فصل حضور در تيم اول و دوم باشگاه اول شهر مادريد موفق به هنرنمايي‌هاي خيركننده با آمار تحسين برانگيز 55 گل شد. پسر كوچك مدرسه فوتبال آتلتيكو مادريد و ختافه زودتر از بسياري از هم دوره‌اي‌هايش رنگ واقعي روياهايش را ديد و عجيب نبود در روزهايي كه ستاره‌هاي ميليوني كهكشاني‌ها با آنچلوتي جولان مي‌دادند، در عين كمرنگ‌تر شدن جاي او در رئال، بسياري بدشان نمي‌آمد آلوارو را در كنار خود داشته باشند.

 

فرار رو به جلوي موراتا و حركت انفرادي مثال‌زدني او در بازي برگشت مقابل بايرن مونيخ از جديدترين صحنه‌هاي فراموش نشدني اوست كه يكبار ديگر توانمندي‌هاي او را به همگان نشان داد. چنين دلبري‌هايي با توپ رئالي‌ها را نيز بار ديگر وسوسه كرده تا در صورت نرسيدن به گزينه‌هاي موردنظرشان او را به سانتياگو برنابئو بازگردانند.

 

سرنوشت مرد شماره يك خط حمله تيم ملي اسپانيا در هفته‌هاي اخير براي هواداران يووه همانند پوگبا، ديبالا و كوادورادو يكي از پرهيجان‌ترين و احتمالاً كشدارترين بخش‌هاي پنجره نقل و انتقالات تابستاني باشگاه يووه خواهد بود.

 

شبكه تلويزيوني اسكاي اسپورت نيز در همين راستا احتمالات و آخرين شايعات و يافته‌هاي منابع معتبر خبري‌اش را در گزارشي گردآوري و منتشر كرده است:

 

در حاليكه مادريدي‌ها توافقنامه تمديد قرارداد قرضي و حتي انتقال قطعي او به يووه را بسيار زودتر از زمان مذاكرات تدوين و آماده كرده‌اند اما هنوز به وضوح مشخص نيست قصد نهايي رئالي‌ها چيست؛ فروش همراه با سود اقتصادي براي باشگاه يا يكي از گزينه‌هاي خط حمله تيم تحت هدايت زيزو براي فصل بعد؟ !

 

در اين ميان روزنامه اسپانيايي «آس» هم از تمايل رئال براي جذب «پیر اَمریک اوبامیانگ» ستاره اهل گابنِ بورسيا دورتمند خبر داده است. اما نكته نگران كننده‌اش براي هواداران يوونتوس قصد آنها در يكي از بندهاي ارائه اين پيشنهاد به باشگاهي آلماني است. جايي كه در آن انتقال آلوارو موراتا به همراه مبلغ مورد توافق مي‌تواند نفر دوم جدول گلزنان برتر بوندس ليگا تا اينجاي فصل را راهي پايتخت اسپانيا كند.

 

وقتي همه اينها را كنار اظهاراتِ خودِ موراتا كه چندي پيش در گفتگويي بازگشتش به مادريد را يك «امكان واقعي» خوانده بود و تصريح كرده بود كه تصميم در خصوص آينده فوتبالي‌اش دستِ خودش است قرار مي‌دهيم، بهتر مي‌توانيم جمله طلايي ماروتا را درك كنيم كه با اشاره به تصميمات و شرايط عجيب و غريب رئال درباره آلوارو موراتا گفته بود:

 

رئال مادريد شمشير دامُكلِس بالاي سر ما گذاشته است.

 

اسكاي اسپورت در ادامه گزارش خود نمونه‌اي ديگر از عدم قاطعيت و رفتارهاي مرموزانه رئالي‌ها در خصوص موراتا را رونمايي مي‌كند:

 

اما اگر رئالي‌ها در فروش موراتا مصمم شوند بازهم به نظر مي‌رسد همچنان سنگي ديگر بر سر راه ماندن او در يووه باشد. تمايل شديد آرسنال و تاتنهام به جذب اين بازيكن مي‌تواند رقم ترانسفر او را بالا ببرد و كار را براي يووه دشوار كند؛ دو باشگاهي كه از همان دو سال پيش كه موراتا به يوونتوس آمد، به دنبال جذب او بودند.

 

اسكاي اسپورت به نقل از منابع خبري مورد تاييدش در بخش ديگري از گزارش خود، اين بار به سمت ديگر درگير در اين نقل و انتقال آمده و فاش ساخته:

 

رقابتي پنهان ميان دو باشگاه يوونتوس و بورسيا دورتمند بر سر جذب «میچی باتشوایی» مهاجم 22 ساله بلژيكي تيم فوتبال المپيك مارسي در جريان است كه مي‌تواند در معادله آينده آلوارو موراتا تاثيرگذار باشد؛ مهاجم تيم ملي بلژيك كه پس از زلاتان ابراهيموويچ و ادينسون كاواني خود را به عنوان سومين گلزن برتر لوشامپيونه فرانسه جاي داده است. پيشنهاد ابتدايي يووه براي اين ترانسفر 28 ميليون يورو بوده اما مارسي خواهان 32 ميليون يورو است.

 

يك سال پيش در همين روزها بود كه آلوارو موراتا با كوتاه كردن موهاي خود هبستگي و همراهي‌اش را با كودكان سرطاني اعلام كرد و گفت:

 

شايد برخي ازكودكان سرطاني بخواهند مثل من موهاي بلندتري داشته باشند اما متاسفانه شرايط جسماني و بيماري اين اجازه را به آنها نمي‌دهد، به همين خاطر من در همراهي با آنها موهايم را كوتاه مي‌كنم.

 

مرور اين جمله مي‌تواند نويدبخش اين باشد كه ستاره‌ اسپانيايي با چنين بينشي، شايد در آخرين لحظه تصميمي متفاوت‌تر از آن چيزي كه رئالي‌ها براي او مي‌خواهند، بگيرد و ماجراجويي و روزهاي خوبش در يووه را استمرار بخشد.

 

پي‌نوشت: «شمشیر دامُكلِس» برگرفته از داستاني اساطیری است و منظور از آن؛ یک خطر بالقوه يا یک تهدید دائمی که همیشه موجود است و هر حرکت و واکنشی را دچار مخاطره می‌کند، است.


«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
حامد
حامد «خبرنگار»
ارتباط با نگارنده: